Кога станува збор за враќање на туризмот пред ковид, резултатите подразбираат дека туризмот на глобално ниво нема да се врати на претходните нивоа пред 2023 година . Всушност, 84% од експертите веруваат дека тоа ќе се случи во втората половина на 2023 или 2024 година и подоцна. Продолжените сценарија на UNWTO за 2021-2024 година покажуваат дека може да бидат потребни две и пол до четири години за меѓународниот туризам да се врати на нивото од 2019 година.
И UNWTO спроведе тракер кон мерење на земјите во закрепнување на глобално и регионално ниво во однос на пристигнувања на туристи, капацитет на седишта во авионски патишта, пребарување хотели и резервации итн. со цел да се обезбеди подобро разбирање за закрепнувањето во секоја одделна земја, дополнително ова пак дава можност за земјите да ги редефинираат стратегиите и решенијата за насочување и промовирање на туризмот на специфични места. Најсеопфатната контролна табла за туризам досега, Тракерот е резултат на партнерство помеѓу меѓународните организации и приватниот сектор.
Податоците за Балканот и Северна Македонија се уште поперспективни. Испитаниците меѓу меѓународните тур-оператори веруваат дека гостите кои се откажале во 2019 година, ќе се вратат за 2 години (43%) или дури и порано – оваа година (22%). 35% од нив веруваат дека ќе се вратат за 3 години.
Подолу е даден сет на подготовки за туризам, за да може брзо да се следи закрепнувањето.
1) Создавање на канали за дистрибуција преку технологијата
Северна Македонија е далеку зад достигнување на целните клиенти. Ние сакаме помали групи, авантуристи и љубители на културата за да можат да ги пронајдат малите сопственици на вили во секој град.
Во неодамнешното истражување спроведено од Censuswide, повеќе од четворица од пет патници изјавија дека технологијата ќе ја зголеми нивната доверба за патување во следните 12 месеци.
Платформите за резервации, дигиталната промоција, точните веб-страници се задолжителни во 2021 година и пошироко.
2) Носење на стратегија за комуникација кон целниот пазар и вметнување на други форми освен традиционалната промотивна кампања.
Северна Македонија треба да се обрати до светот со јасни информации за точната понуда. Како што споменавме подолу, недостасуваат иновативни форми, како што е промоција на филмската индустрија.
Странците не знаат што да очекуваат и каде да го најдат. Веднаш по пандемијата, транспарентноста, јасната комуникација и непречените плаќања и пансиони се јасни победници на 2021 година. Се очекува дека се поважни прегледите ќе стануваат, и преку Интернет и преку уста, бидејќи луѓето бараат препораки и уверување за здравјето и безбедноста, мерки, ресторани, хотели и туристички атракции што ги добиваат правилните мерки на претпазливост за Ковид-19 ќе го видат тоа рефлектирано во бројот на посетители.
3) Размислете за промотивни пораки за повторно поврзување
Страотниот пат на патниците ќе биде посилен од кога било – тоа ќе биде година на обновување и повторно поврзување.
Треба да бидеме подготвени да ги повикаме сите наши претходни посетители од странство да се вратат. Дали имаме бази на податоци на претходните посетители? Дали знаеме кои се тие?
Прашање на креативноста е кој слоган ќе го користиме за да ги поврземе сеќавањата на дестинациите во нашата земја. Базата на податоци за посетителите со историски податоци е неизбежна.
4) Ангажирајте се за развој на производи долг една деценија за свесни патници за природата
Луѓето ќе бидат повеќе од кога совесни за тоа како патуваат, тие ќе сакаат да го минимизираат стапалото на нивното патување и да се осигурат дека нивното присуство има позитивно влијание врз нивната дестинација – домаќин . Секоја развиена еко-пријателска турнеја, што ќе им помогне на природата да се пресоздаде или да ги ангажира патниците да станат една со екосистемите, ќе биде следната мора да ја има во маршрутата на туристичките агенции. Силна препорака доаѓа за:
· Создавање зони со нулта отпад
· Поддршка на зелените дестинации со видливи закони и регулативи
· Интегрирање на „зелени практики“ меѓу деловните патувања
5) Брзо следење на развојот на производите за променетиот концепт на патување.
Со дополнителни размислувања за патувања, патниците ќе бараат уникатни искуства, правејќи помалку летови, но правејќи ги тие патувања да значајни така што ќе останат подолго и ќе извлечат повеќе од своето патување. Треба да ги најдеме нашите целни пазари и да обезбедиме директен лет (чартери) до посакуваниот пазар. Останатото е – продолжување на престојот во патување, по пристигнување. За ова, развојната поддршка може да биде насочена кон:
· Создавање подолги маршрути за различни целни пазари
· Комбинација на поевтино сместување со повеќе активности кои завршуваат на средината на денот, така што попладневните часови се бесплатни
· Избегнување на супер целосни агенди популарни во организираните патувања
Помогнете им на туристичките агенции да градат капацитети за нови заработка. Агентите треба да наплатат за нивната експертиза. Испитаниците во истражувањето за меѓународната побарувачка за С.Македонија, сметаат дека преферираниот метод на нивните клиенти за да дознаат за нивната дестинација пред да резервираат, поради кој и истражуваат преку Интернет (53%), проследено со прашување од агентот за патувања (26%) и проверка на социјалните медиуми ( 15%).
Испитаниците во истражувањето за меѓународната побарувачка изјавија дека многу ретко нивните гости се одлучуваат за посета помала од 3 дена. Најчесто, патниците се одлучуваат за престој до 6 дена (43%) или дури и повеќе (49%).
6) Вклучете се во јавен приватен дијалог за информации, пристапност и безбедност.
· Информации и промоција од филмската индустрија
Испитаниците во нашето меѓународно истражување на побарувачката сугерираат да се фаворизира филмската индустрија, која може да ја користи земјата како позадина за нивните теленовели или други ТВ-емисии и промоција во соработка со блогери, новинари, филмски трупи и други влијателни личности. С.Македонија има популарни креатори на филмови и буџет во Агенцијата за правење филмови, честопати поголем од буџетот за самата промоција.
· ПРИСТАПНОСТ
Авиокомпаниите треба да летаат назад кон нашата земја, ирелевантно е дали го изберат Скопје или Охрид.
Нискобуџетните и регионалните авиокомпании се менувачи на игри. Чартер летовите се веќе стимулирани со постојните субвенции.
· ОСИГУРУВАЊЕ ЗА БЕЗБЕДНОСТ
Секој туристички сектор лансираше осигурителни производи „Ковид-19“ за да ја зголеми довербата на потрошувачите и владите кои ќе се залагаат за побрзо тестирање на аеродромите за да се обезбедат бесплатни патувања за карантин, што ќе биде од витално значење за зајакнување на туризмот во 2021 година.
______________________________________________________________________________
* Наодите се исклучени од платена истражувачка студија за програми финансирани од IME и SIPPO, SDC во Северна Македонија