You are currently viewing Кои туристички профили пристигнуваат во Северна Македонија, пред КОВИД-19 и за време на пандемиската криза

Кои туристички профили пристигнуваат во Северна Македонија, пред КОВИД-19 и за време на пандемиската криза

Постоечките “Туристички Профили” во Македонија

Познавањето на „типови на лица“, односно туристички профили, овозможува – особено преку Интернет – да се развие по сеопфатна маркетинг стратегија, да се персонализираат маркетинг пораките и целта кон идеалните клиенти.

Познавањето на увидот за профилот на купувачот овозможува да се прилагоди патувањето на клиентот кон специфичните потреби на секоја индивидуа, не само на општата база на клиенти.

Креирање на содржина која директно е насочена кон идеални клиенти има огромни придобивки за маркетинг стратегијата. Кога е направена правилно, стратегијата заснована врз лични содржини за маркетинг може да стане движечката сила на секоја одлука за маркетинг.

Побарувачката пред КОВИД-19

Новата нормала: Побарувачката за македонските дестинации за време на кризата КОВИД-19 

Пандемијата КОВИД-19 ја погоди патничката индустрија во Северна Македонија во средината на март 2020 година.

Непосредното заклучување на границите, а потоа и на работните смени во индустријата заснована врз услуги започна веднаш да го блокира туризмот. Откако границите беа блокирани, регионалното и глобалното патување беше невозможно да функционира. После тоа карантинските мерки во Северна Македонија ја затворија секоја авиокомпанија, компанија за транспорт, туристичка агенција, ресторан, барови, хотели.

Во периодот јануари – јуни 2020 година, во споредба со истиот период 2019 година, бројот на туристи е намален за 71,8%: бројот на домашни туристи е намален за 64,8%, додека оној на странските за 74,8%. Во истиот период, бројот на ноќевањата се намалил за 71,3%: бројот на ноќевањата на домашните туристи се намалил за 64,1%, додека оние на странските се намалиле за 75,3%.

Овој број е „спасен“ од влезниот туризам од азиските земји што се случува од декември до крајот на февруари, што всушност беше последниот голем бран на меѓународни туристи.

Ова забележа 64,7 милиони УСД удел во македонската економија, што претставува раст од 0,7% во однос на истиот период во 2019 година.

Веќе, вториот квартал ја покажа суровоста на пандемијата и потребата за целосно затворање, што доведе до силен удар врз туризмот и услужни активности. Меѓународните резервации за почеток на сезоната во Северна Македонија – април, мај, јуни се откажани во скоро 100% од хотелите, 89% од хотелите ги откажаа групните резервации во јули, 69% од хотелиерите откажани во  август, 50% од испитаниците се откажаа во септември, а откази има за декември и јануари 2021 година

. Темелно истражување спроведено од Стопанската комора на Македонија, Стопанската комора на северозападна Македонија, Стопанската комора на информатички и комуникациски технологии – МАСИТ и Сојузот на стопански комори на Македонија покажуваат дека до август-септември откажувањето на аранжманите е масовно и има драстично опаѓање на мноштво туристи кои се очекуваат од странство. 

На повеќето туристички и угостителски компании ќе им требаа најмалку шест месеци до една година да се опорават доколку пандемијата Ковид-19 заврши до крајот на 2020 година. Според дизајнираното сценарио, ако кризата продолжи и по 2020 година, ќе се изгубат 4.000 – 20.000 работни места, приливот ќе биде над 80%, а закрепнувањето може да се очекува во 2027 година.

Со цел да се подобри состојбата во туристичкиот сектор, во студијата се вели во мај 2020 година, дека е потребно да се стимулира домашен туризам преку воведување на специјални субвенционирани аранжмани и спроведување силна кампања за поттикнување на домашниот туризам. Сепак, некои од препораките беа следени, други беа прифатени и делумно имплементирани. Според Државниот завод за статистика, бројот на домашни туристи е намален за 11,4 проценти, додека бројот на странски туристи за 87,4 проценти.

Агенцијата за промоција и поддршка на туризмот го создаде координативното тело во кое беа вклучени сите релевантни чинители во секторот. Преку ова тело се поминати скоро 90 проценти од сите мерки на државна помош, чија главна цел беше да се зачува секое работно место. Мерките беа дизајнирани да опфаќаат што е можно поголема целна група и беа спроведени квартално, бидејќи беа следени негативните ефекти од пандемијата.

Во нашето истражување ги интервјуиравме стопанските комори за туристичкиот сектор, за да откриеме дали има нови релевантни лица, покрај оние што веќе ги имаме. Изненадувачки, љубителите на културата, ја изгубија способноста да дојдат во време на пандемијата, но деловните патници и домашните истражувачи не застанаа. Откако беа воспоставени протоколи за безбедност, деловните патници се оние кои продолжија да користат ресторани за средби надвор за време на пандемијата, а домашните истражувачи беа директно стимулирани од владините мерки со ваучери за патувања.

Друга целосно неразвиена понуда, примени клиенти: апартмани и хотели за подолг престој на далечински работници и дигитални номади. Всушност, пандемијата создаде далечни работници „од дома“ како никогаш порано. Ова, во специфична сезона од годината (лето 2020 година) беше добро поминато на живописни дестинации и места за одмор

Бидејќи побарувачката за „Авантуристички патник“ е веќе предвидена, а македонските заинтересирани страни во туризмот веќе се подготвуваат за овие туристички профили, направена е понатамошна разработка на следниве нови привлечни профили:

Кои се тие и како да ги направиме среќни? 

1)    Авантуристички обожаватели

Први на списокот, без оглед на влијанието на пандемиите, остануваат на патниците од авантури. Туристите, исто така, ќе бидат со универзален глад за широко отворени простори. Во непосредна акција, државните и националните паркови доживеаа огромен прилив на посетители по блокирањето, а трендот е предвиден да продолжи и во 2021 година и пошироко, бидејќи времето за минато во пустината ќе се смета за противотров на современиот урбан живот. Одморот од точка до точка, при што патниците летаат на една локација и потоа се враќаат дома, ќе се натпреварува со трендот што се појавува за патувања што се случуваат на повеќе локации, се случуваат со побавно темпо и се однесуваат исто колку на патувањето крајната дестинација.

Бидејќи луѓето повнимателно размислуваат за начинот на патување, тие ќе бараат хотели и туристички компании кои прават се што можат за да го минимизираат влијанието на планетата. Исто така, можеме да очекуваме акредитацијата да добие значење, бидејќи потрошувачите бараат уверување од легитимниот „еко-туризам“. Ангажманот со локалните заедници на безбеден и почитуван начин ќе биде исто така важен аспект на патувањата во иднина, со тоа што туристите сакаат да учат и да формираат човечки врски. Дури и ако посетителите не патуваат специјално за искуство со детоксикација или bootcamp, тие ќе сакаат да резервираат патувања што ги чувствуваат подобро отколку порано кога ќе се вратат дома.

Предуслови за посетата ќе биде:

●  Достапни национални паркови

●  Авантура 

●  Одржливи домови

●  Информации со точните промоции, каде што може да се резервира

●  Тие подеднакво да можат да користат B2C и B2B канали 

2)    Дигитални номади

По дефиниција, луѓето кои работат од далечина од својата канцеларија се нарекуваат „далечински работници“. Тие често се појавуваат во канцеларијата на кратко известување, но не се бара да бидат таму во целосното работно време. Далечината работа е стил на работа што им овозможува на професионалците да работат надвор од традиционалното канцелариско опкружување. Таа се заснова на концептот дека работата не треба да се работи на одредено место за успешно да се изврши. Луѓето имаат флексибилност да ги дизајнираат своите денови, така што нивниот професионален и личен живот може да се доживее во нивниот најголем потенцијал и да коегзистираат мирно.

дигиталните номади од друга страна,ретко се наоѓаат во нивната матична земја.Дигитални номади се луѓе кои користат телекомуникациски технологии за да заработат за живот и, општо, својот живот го водат на номадски начин. Таквите работници често работат од далечина од странски земји, кафулиња, народни библиотеки, простори за соработка или рекреативни возила.

Барбадос беше првата земја што удри во оваа можност: нивната виза за „дигитален номад“ значи дека можете да работите од рајот една година. Бермуди, Ангилја, Џорџија, Дубаи, Естонија побрзо следеа, а Аруба и Хрватска беа следни. Со некои патници кои сакаат да го минимизираат бројот на туристи со кои ќе стапат во контакт, се очекува зголемување на побарувачката за локални и помали опции за сместување.

Овие луѓе започнаа да се жалат во Северна Македонија за време на пандемијата, обично на локална миграција од кој било град кон попривлечни летни дестинации, сместување во куќи и апартмани покрај езерото или на планините. Контактиравме со Digital Nomads кои поминаа време во нашата земја ( до 3 месеци) и ги истакнавме подолу нивните фактори за мотивација за пристигнување во Северна Македонија:

·   Блискост до Грција и Косово

·   Ниски трошоци за престој во апартмани, куќи и домови

·   Македонија е добро поврзан со авиокомпании во земјите на ЕУ

Вебинар беше посветен на оваа тема и се одржа дискусија за сите засегнати страни.

 Во суштина беа сумирани потребите на дигиталниот номад и беа дефинирани следните чекори. Македонија не е островска земја, но сепак е привлечна за меѓународните дигитални номади.

За многу патници, можноста да останат на едно место преку локални тури или други алтернативни сместувања ќе биде алтернатива на голем и фреквентен хотел. Со просечно траење на патувањето за 2021 година околу две недели, патниците бараат да имаат подолги годишни одмори, каде што можат да стапат под кожата на дестинацијата и да имаат повеќе локални искуства.

Очигледна предизвици треба да се реши, со цел да се обезбеди предуслови за нивниот престој:

●      Виза за подолг престој (повеќе од 3 месеци)

●      Супер брз Интернет во нивниот дом

●      Информации и “подготвен да продаде” портал – каде да одите и што да направите

●      B2C канали што треба да се развиваат– ова значи повеќе од само веб-портали, туку и маркетинг и промоција преку социјалните медиуми

3)    Дијаспора

Патниците од дијаспората се појавија во хотели и апартмани во Македонија, веднаш по почетокот на пандемијата. Во отворено интервју со сопствениците на апартмани и хотелски менаџери, беше прогласено дека овие патници се нормални да пристигнат за летниот период а, не рано во април.

Мотивациони фактори за ова барање е нивната регистрација во државниот фонд за здравствено осигурување. Во време на здравствена криза, луѓето патуваат таму каде што мислат дека можат да добијат здравствена помош. Единствен предуслов за нивниот подолг престој е:

●      Добра понуда за подолг престој е почетна точка

●      Добри информации за имот се неизбежни

●      Само B2C каналите се релевантни

4)    Деловен патник

Скоро 17% од рестораните кој одговори на прашалникот за видот на туристите што ги пречекаа за време на пандемијата, одговори – Деловни патници. Додека 12,5% од анкетираните хотели одговориле на истото.

Сите предуслови за бизнис патниците да ги посетат нашати засегнати страни

●      Протоколи за безбедност се на место

●      Дополнителни напори од страна на работниците кои посетителите ги прави да се чувствуваат безбедно

●      Работно време да биде соодветен 

●      D2C канал

5)    Домашни истражувачи

Во 2020 година, Владата го поддржа домашниот туризам. Вкупно се издадени 117.531 ваучери во вредност од 6.000 мкд (околу 100 евра). Од нив, 61 648 биле искористени пред крајниот рок на 15 декември 2020 година. Тоа значи дека половина од луѓето кои го добиле ваучерот не патувале во дадената временска рамка. Некогашниот што го искористи ваучерот најде соодветна понуда.

Услов за потпис и повеќе посети од домашни истражувачи се:

●  Протоколи за безбедност во место

●  Конкретни информации за понудата што се добива за ваучер

●  Покани за истражување – прв пијалок бесплатно, прва турнеја бесплатно, прво возење бесплатно. Повеќе промо за патувања и бесплатни проби што ќе ги олеснат првите чекори.

●      Усен маркетинг – имаат место каде што посетителите можат да сведочат преку Интернет или преку социјалните медиуми за нивните искуства

●      Се користат канали B2C, само за посложени аранжмани, многу ретки случаи, тие користат Туристичка агенција.

Elena Ivanova

Менаџмент консултант со силна деловна емпатија и емпириско знаење за одржлив развој. Елена сака да развива бизнис модели кои ги зајакнуваат инклузивните пазари и даваат позитивно влијание. Динамичен и аналитички пристап, воден од потребите на клиентите и потенцијалот за раст на компанијата. Сака да работи како сертифициран професионалец со фокус на планирање ресурси, организациско реструктуирање и управување со промени.