You are currently viewing Туризмот, Непредвидливо Променет. Како да се Подготвиме за Сезоната во 2021?

Туризмот, Непредвидливо Променет. Како да се Подготвиме за Сезоната во 2021?

Анкета на експертски панел на UNWTO (Светска туристичка организација на Обединетите Нации) покажува измешани наоди за 2021 година. Скоро половина од испитаниците (45%) предвидуваа подобри исходи за 2021 година во споредба со минатата година, додека 25% очекуваат слични перформанси и 30% предвидуваат влошување на резултатите во 2021 година. Се чини дека се влошија вкупните изгледи за повторен скок во 2021 година. 50% од испитаниците сега очекуваат повратниот удар на туризмот да се случи  во 2022 година, во споредба со 21% во октомври 2020 година. Останатите половина од испитаниците сè уште гледаат потенцијален скок во 2021 година. Како и година кога туризмот ќе се рестартира, Панелот на експерти на UNWTO предвидува зголемена побарувачка за туристички активности на отворено, во природа, со зголемен интерес кај домашниот туризам и искуства со „бавно патување“. 

Бидејќи резултатите се собрани од глобално ниво, што значи дека многу надворешни фактори за секоја поединечна земја играат важна улога, тешко е да се претпостави кога би се правело подетална анализа како точно ќе се случи туристичкиот скок во секоја земја.

Движејќи се кон европските земји, графиконот и проценките изгледаат пооптимистички бидејќи повеќето веруваат дека во втората половина на 2021 година можеме да забележиме скок во туризмот, иако е можно, понатамошни блокади и економски дисбаланс во многу земји може дополнително да ја комплицираат веќе комплицираната ситуација што значи дека е тешко да се претпостави каков ќе биде резултатот. 

Трендовите и туристичките персони се предвидени драстично да се променат во споредба со минатото.

Туристите најверојатно ќе бидат:

  • посвесни за околината и ќе бидат технолошки водени при изборот на дестинации
  • надворешниот и авантуристичкиот туризам веројатно ќе забележат пораст на посетители
  • но исто така и таканаречените „workations“ ќе бидат поприсутни како што се дигитализираат работните места

Новиот трендовите на патување им овозможија на земјите да спроведат креативни решенија за промовирање на туризмот, кои веројатно ќе бидат на сила најмалку до 2022 година.

Првите што ќе патуваат

Испитаниците во истражувањето за меѓународната побарувачка за Македонија како дестинација, спроведено од Горазд Шкрт, покажува дека „нетрпеливите патници“ се категоријата што ќе биде најважна за обновување на туризмот на Балканот и Северна Македонија. Тие се – според нив – најважната категорија, бидејќи тие ќе бидат трендот, проследени со гости кои ќе ги следат безбедносните мерки на претпазливост.

Експертите на туристичките агенции сметаат дека ќе биде најтешко да се убедат патниците кои не ризикуваат, бидејќи според нив Балканот не е синоним за исклучително ефикасен и безбеден здравствен систем. Испитаниците ја оценуваат важноста на поединците поголема од онаа на групите во пост-ковид период. Како и да е, тие веруваат дека групите ќе останат важен фактор во пост-пандемискиот туризам.

Фактори кои ги спречуваат туристите да патуваат во пандемијата на КОВИД-19

Интересно е да се напомене дека главните причини што тур-операторите ги дадоа за да ги обесхрабрат своите гости да патуваат не се страв од заразување со вирусот (14%), но ограничувањата на владата (30%) и затворање на хотели (30%), проследено со страв од откажувања откако ќе се резервира патувањето (16%) и лоши врски со летот (10%). Стравот од пандемиите не е главната причина што ги спречува агенциите да организираат патувања. Поважен е стравот дека патувањето не може да се изврши поради преземени мерки и мерки на претпазливост на дестинацијата.

Северна Македонија е една од најотворените земји во светот во времето на пишување на овој извештај. Не постои услов за тест за PCR и карантинските мерки не се во сила за пристигнувања. Ова не е случај со матичните земји кои всушност ќе спроведат карантин за своите граѓани кога ќе се вратат дома.

Поддршка од Владата 

Министерот за економија на Македонија изјави дека ефектите од ваучерот за патување беа позитивни. Во 2020 година беа искористени скоро 62.000 ваучери за патувања, што директно ја поддржа македонската туристичка индустрија. Поради тоа, владата одлучи да одвои дополнителни 15 милиони мкд (околу 245.000 евра) што ќе се користат за повеќе ваучери во 2021 година.

Сепак, новите ваучери ќе имаат нови и различни барања за да се квалификуваат за еден. Владата плати 150 регистрирани патнички водичи плата за месеците октомври, ноември и декември. Вкупно издвоени средства за овој вкупен 160.000 евра. 

Владата ќе им врати околу 2 милиони евра на компаниите што изнајмуваат соби/станови. Дадените пари се враќаат од туристичката такса што овие компании ја платија на владата во 2019 година. Дополнително, владата ја продолжи важноста на лиценците потребни за работење на компании од угостителството и патничкиот сектор.

Министерството за економија формираше фонд, кој во моментов се состои од 95 милиони мкд (околу 1.548.000 евра), што ќе се искористи за помош на туристичката индустрија за излез од кризата. Овој фонд ќе биде достапен кога ќе помине сегашната криза предизвикана од Ковид-19. 

Слика 18 Пресвртна точка на пандемијата

Пресвртната точка и заживување на туризмот се очекува со вакцинацијата (56%), особено во комбинација со тестирањето (25%). Туристичките агенти сметаат дека безбедносните мерки сепак ќе останат неопходни за патување во следните години.

Обемот на патувања за време на кризата COVID19

Локалните патници се сметаат за исклучително важни по периодот на Ковид. По нив следат патници од соседните земји, од поранешните југословенски земји, од европските земји. Тур-операторите се скептични во врска со враќањето на странските патници од прекуморските земји во следните неколку години.

Патниците кои ќе го спасат северномакедонскиот туризам во наредните години ќе бидат домашни патници и оние од соседните земји

Предмет на дебата е важноста на патниците од дијаспората. Агентите кои работат со нив велат дека првата генерација – оние кои сè уште многу добро ја познаваат својата матична земја – имаат тенденција да не резервираат преку агенцијата. Но, постои потенцијал меѓу припадниците на втората и третата генерација кои сакаат да ја откријат татковината на своите предци.

Она што секој од нас може да го стори за да помогне. И како?

Туристичките агенции можат да станат застапници на здравствените системи во странство. Ова значи дека и покрај вредните информации за секоја дестинација, туристичките агенции ги промовираат своите патувања, во денешно време тие треба да имаат точни информации за ажурирањата на COVID-19. Ова е ситница што се менува на дневно ниво и е нешто што треба да се обезбеди од стопанските комори или здруженијата на сите членови, бидејќи треба да се избегнуваат пристрасни лажни вести и информации. Во 2021 година, туристичките агенти ќе станат изворите на сите знаења, новини и безбедносни политики, резервирања итн. 40% од глобалните патници очекуваат нивните туристички агенти да бидат подготвени за решавање на проблемите и да дадат повеќе препораки. Со значителна количина на неизвесност и карантински правила што се менуваат неделно, можностите за туристичките агенции да станат непроценливи и незаменливи извори на информации изобилуваат.

Во време на пандемија, постојат огромни можности за зајакнување на врските со деловни партнери едноставно преку комуникација со нив.

Пандемијата не значи дека клиентите повеќе не се заинтересирани за бизнис. Соодветните ажурирања за тековната работа и ситуацијата помагаат во одржување на заедницата од која зависи бизнисот. Неопходно е да се осигура дека важните информации и ажурирања за операциите се дадени навремено.

Туристичките агенции очекуваат да комуницираат со своите деловни партнери за време на пандемијата. Од една страна, тие сакаат да останат во контакт со своите партнери за да почувствуваат дека се уште се „живи“. Од друга страна, тие сакаат да го искористат ова време за развој на нови производи.

Хотелите можат да се подготват за здравствени прегледи на сите платформи за продажба, вклучително и на нивната сопствена веб-страница. Патниците би сакале да го прегледаат печатот што го ставија на својата врата, тврдејќи дека има ниво на безбедност и протоколи, кои се чини дека се исти како и со хигиената и другите критериуми за оценување на престојот. Хотелите треба да се подготват за извонредните клиенти. Според испитаниците, имало неколку согледувања дека во некои случаи ѕвездите на хотелите во Северна Македонија не одговараат на реалниот квалитет. Тие веруваат дека хотелите во Северна Македонија се од малку пониска категорија од хотелите од истата категорија во Западна Европа. Испитаниците посочија дека не бараат хотели со 2 или 1 ѕвезди. Изгледа дека не ги задоволуваат потребите на гостите. Тие посочија дека сакаат да избираат за своите клиенти мали хотели од повисока категорија, нешто како уметнички или бутички хотели – или сместување што се различни, посебни и уникатни.

Брзината на рестораните да се прилагодат на кризата се должи на нивната креативност и своето внимание на потребите и навиките на потрошувачите. Овие потрошувачи претпочитаат: доволна понуда на простории за состаноци, подостапни цени, таблети за мерење температура, влезни маски, квалитетно средство за дезинфекција, стаклени граници за поголема заштита, бројач што покажува достапност на места во салата, соодветно обележани места за седење / стоење после протокол, прочистувач на воздухот.

Водичи / инструктори во активности на отворено треба да размислуваат за промоции и да нудат бесплатни обиди за авантуристички патувања за алпинисти, моторџии, алпинисти, спортови на вода итн., особено имајќи предвид дека Македонците остануваат главен обем на клиенти. Бидејќи тие немаат канал за да го направат ова, проект за развој може да организира пристап до кампања. Водичите за патувања треба да можат директно да се промовираат. Ова значи дека туристичките агенции нема да можат да ги продаваат за овој канал. Домашните истражувачи доаѓаат наоколу, проверуваат што можат да најдат, а остатокот е збор од уста. Водичите за тури треба да бидат видливи за гостите физички во дестинацијата или преку Интернет преку македонски канали (Grouper, Facebook, Instagram и Viber). Образованието за маркетинг до платформите како Expedia, Tripadvisor и Viator, ќе се исплати дури и кога меѓународните патници ќе се вратат. Ирска и Португалија развија програми за обука преку Интернет, работилници, веб-работилници и мрежни состаноци преку Интернет, адресирани да им помогнат на деловните субјекти во навигацијата врз ефектите на COVID-19 и да обезбедат совети за работодавците погодени од кризата, со посебно внимание на дигиталната трансформација и потребата за надградба на дигиталните вештини

Туристичките комори, и дојдовни и излезни, ги споредуваат регионалните кампањи со соседните земји. Зелени зони за взаемна поддршка на здравствените системи, исклучување на барањата за тестови за ПЦР, па дури и карантини, може да бидат создадени и поддржани оваа година. Македонија, Албанија. Србија и Косово се заинтересирани за ваков договор. Доколку тоа е случај, понудите треба да се промовираат дигитално во соседните земји, на нивниот мајчин јазик добредојден на нашите соседи за посета. Нивните туристички агенции во заминување треба да се контактираат за поддршка и познати патувања. Македонските туристички агенции што доаѓаат не се во овој синџир на вредности, како што е овој пократок ланец на вредности. Ако земеме примери на Македонци во посета на Албанија и Србија во организирани патувања, може да се забележи зошто регионалните агенции во заминување се толку важни за македонските пазари. Друга клучна точка, регионалните влијатели треба да бидат поканети на познато патување.

Националните паркови ќе се соочат со годината со најмногу посети. Семејства, индивидуи, ранци, па дури и канцелариски лица кои никогаш навистина не ја сакале планината, сега би ја сметале за одмор. Треба да се подготват серии на подготовки за излетнички места, патувања под водство на ренџери, брошура за безбедност во планина, биодиверзитет и ботанички тури. 

Македонците како никогаш порано не станаа истражувачи на природата за нивната родна земја и истовремено да ја негуваат природата. Никогаш порано толку многу Македонци не се појавувале на бесплатни тури за возење, тури за јавање коњи или пешачки патеки. Патеките за планински велосипедизам станаа преполни на падините близу до Скопје. 

Водичи за изнајмување и изнајмување опрема треба да понудат бесплатни обиди за авантуристички патувања за алпинисти, моторџии, алпинисти, спортови на вода итн., Особено имајќи предвид дека Македонците остануваат главен обем на клиенти за 2021 година. Бидејќи тие немаат канал за тоа, проект за развој може да организира пристап до кампања.  

Општините можат да ги засукаат ракавите за да работат на развој на локални производи за понуда т.е. Авантуристички патувања Доколку Владата создаде друга кампања за социјалните медиуми како # Домасиедома, општините треба да ја поддржат со локален список на конкретни понуди. На овој начин, локалната понуда за приватно сместување и надворешни страници може да биде видлива и управувана по сезоната, веројатно со кој било модел на управување со дестинацијата. Проектите за локален развој можат да помогнат во градењето на капацитетите за управување со дестинацијата од двете страни – општините и владата. Во време кога домашните агенции што доаѓаат не носат туристи, локалните добавувачи треба да го сторат тоа самостојно во модел D2C. 

Влада – ваучерите треба да интегрираат агенција, хотел, изнајмување опрема, музеи и водичи. Исто така, која било друга форма на интегративна понуда треба да се стимулира доколку е комплицирано за да се реализира. Се чини дека на рестораните не им треба промоција. Штом ограничувањата ќе бидат отстранети, тие автоматски се пополнуваат. Сепак, врската на хотел со туристички водич или компанија за транспорт е многу важна, бидејќи тие се изоставени. 

Безбедносните марки може да се носат преку WTTC. Заедно со, владите, здравствените експерти и другите здруженија на индустрии работат заедно за да постигнат ефективни протоколи за закрепнување преку развивање на значајни акциони планови кои ги оптимизираат напорите за обновување на целиот сектор. Специјално дизајнираниот печат ќе им овозможи на патниците да препознаваат влади и компании ширум светот кои имаат усвоено здравствени и хигиенски глобални стандардизирани протоколи – за да можат потрошувачите да доживеат „Безбедни патувања“. Квалификувани компании како хотели, ресторани, авиокомпании, крстаречки линии, тур-оператори, атракции, краткорочни изнајмувања, изнајмувања автомобили, шопинг на отворено, транспорт и аеродроми, ќе можат да го користат печатот откако ќе бидат протоколи за здравствена и хигиена, наведени од WTTC, се спроведени. Како и да е, правилната употреба на протоколите и прегледот за формата на домаќинот може да им биде оставена само на посетителите.

Првиот знак на закрепнување

По дефиниција, закрепнувањето е чин напроцес на станување здрав по болест или повреда или процес на враќање во нормална состојба по одреден период на тешкотија, враќање на нешто што е изгубено, украдено, итн. 

Исто како штетната состојба при контакт со вирусот на некое тело, и самата економија страда во истата аналогија на настаните. Системот што изгледа помалку развиен, страда прво и се опоравува последен. Туристичките агенции за влез во туризам беа помалку развиениот ланец во синџирот на вредности и ќе им треба повеќе време да се вратат. Кој ќе застане прв на нозе, тој ќе го подигне целиот ланец назад. И мојот прв избор, за таа улога се хотелите и сместувањето, потоа рестораните, потоа транспортните компании и последните туристички агенции. 

Дали размисливте во која група можете да се придружите? Одберете, засукајте ги ракавите и помогнете во 2021 година да добие пристојна сезона за да преживеете. 

__________________________________________________________________________

*Findings are excluded from a paid research study for IME and SIPPO, SDC  funded programmes in North Macedonia 

Elena Ivanova

Менаџмент консултант со силна деловна емпатија и емпириско знаење за одржлив развој. Елена сака да развива бизнис модели кои ги зајакнуваат инклузивните пазари и даваат позитивно влијание. Динамичен и аналитички пристап, воден од потребите на клиентите и потенцијалот за раст на компанијата. Сака да работи како сертифициран професионалец со фокус на планирање ресурси, организациско реструктуирање и управување со промени.